This is a robot

Door: Thisisarobot

Over het ontwikkelen van de game Yoshinami. Het is hierin de naam van de vechtsport waarmee je je quest moet volbrengen. De presentatie benadrukt het belang van een goede metastory.

Hiraeth

We krijgen eerst een kort overzicht van de inspiratie (Japanse steden). Op basis hiervan wordt een wereld gecreeerd, met een geschiedenis verloop.

De setting van her spel is eenstad op een vis (Hiraath), op de rug van deze vis staat een stad. Het doel van de vis is/was het opruimen van afvaleilanden in de oceaan. Deze vis is lijkt vrij maar is in werkelijkheid gevangen door een visser maar een sprong uit de zee duurt milennia dus de mensen hebben het niet door. Wanneer de vis weer het water in duikt dan heeft dit gevolgen.  Ikati is de hoofdrolspeler. Deze persoon moet de vis van de visser bevrijden. We hebben een korte film gezien over de geschiedenis. Dit noemen ze de metastory.

Guopu

Wat aardig is, is dat zij in real life met behulp van vrijwilligers objecten hebben gemaakt van de game, waaronder de vis. Alle objecten zijn gemaakt van gerecycled materiaal. Dit past in het concept van de game.

Mobile game. Het doel van deze game was ook om een soort mindfulmess te creeren bij kinderen die het spelen. Het gaat niet alleen om vechten.

Hier zijn schetsen voor gemaakt welke uitmonden in ontwerpen. Indien ze vast lopen dan pakken ze de schetsen er bij zodat het geheel in overeenstemming is met zichzelf.

Na het make van 2 conceptgames is er besloten om het spel toch aan te passen zodat het meer pastte in de metastory aangezien de eerste 2 versies te veel op vechten focusten ipv mindfulness. De huidige testgame is meer zoals schaken. Dit leverde meer plezier op maar ook meer mogelijkheden (analoog boardgame, gadgets). Evt zouden gadgets van gerecycled plastic gemaakt kunnen worden, wat weer past in de metastory.

Gebruikte techniek is Unity.